Lokal markedsføring
Vi har etablert en dynamisk markedsgruppe som nå jobber med å utarbeide en plan for hvordan iutvikling og våre medlemmer skal kommunisere effektivt med regionens største bedrifter. Prosjektet hadde kick-off 1. oktober, hvor vi inviterte innkjøpere fra Aibel, Kårstø og Hydro for å lære mer om deres innkjøpsprosesser. Lærdommen herfra skal komme alle medlemmene til gode. Frem mot årsmøte i mars skal markedsgruppen utarbeide en plan for hvordan vi fremover kan gjøre oss bedre kjent, på den riktige måten, ovenfor våre lokale industrilokomotiver. Arbeidet støttes av Arena OF programmet ved Haugaland Kunnskapspark, og skal i neste omgang legge grunnlag for markedsføring også utenfor regionen.
Markedsføring av maskineringsnettverket
Maskineringsnettverket i iutvikling blir stadig mer integrerte og samarbeider på oppdrag, kompetanseheving, kvalitet og andre områder. Deltagerne bruker det egenutviklede web-verktøyet EWP (Engineering Workshop Planner) for å effektivt koordinere jobber, og sparer på den måten seg selv og kunder for tid og kostnader. Styringsgruppen for maskineringsnettverket jobber nå intensivt med å utarbeide en merkevarestrategi for nettverket. Målet er å tydeliggjøre nettverket som en fordel for kundene, for eksempel fordi en oftere kan si ja til hasteoppdrag og utnytter kapasitet optimalt. Delta Maskinering presenterte nylig nettverket for en gruppe bedrifter på besøk fra UK - til stor begeistring. DHR Reklamebyrå er valgt som samarbeidspartner i prosessen. DHR vil også bidra til at "nettverket i nettverket" skal bli en godt kommunisert styrke både for iutvikling og maskineringsnettverket.
Spennende. Godt initiativ. Ser fram til å se mer av dette arbeidet.
SvarSlett